Szanowny Kliencie!
Uważaj na oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku. Próby ataków mogą być różne, jednak cel ten sam: wyłudzenie Twoich pieniędzy
Jak to może wyglądać
Dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i mówi, że ktoś:
- Próbował zalogować się na Twoje konto
- Zlecił z twojego konta przelew
- Chciał wziąć pożyczkę na Twoje dane
- Prosi o pobranie wskazanej aplikacji
Jak rozpoznasz oszusta
- Namawia Cię do zainstalowania aplikacji do obsługi Klienta, która w rzeczywistości umożliwia mu zdalne sterowanie Twoim urządzeniem
- Prosi o twoje dane do logowania lub szczegóły karty
- Prosi Cię o kod BLIK, wypłatę pieniędzy z bankomatu lub wykonanie przelewu
- Informuje, że za chwilę skontaktuje się z Tobą inny pracownik banku i następuje kolejne połączenie
NASI PRACOWNICY NIGDY TEGO NIE ZROBIĄ
Kiedy do Ciebie dzwonimy, nigdy nie prosimy Cię o:
- Instalowanie dodatkowego oprogramowania na telefonie, tablecie czy komputerze
- Podanie PIN-u do aplikacji, haseł do logowania, kodu BLIK czy wszystkich danych z karty płatniczej (pełnego numeru karty, daty jej ważności oraz 3-cyfrowego kodu znajdującego się na odwrocie)
- Zalogowanie się do konta za Ciebie lub wykonanie przelewów, wypłat z konta czy innych transakcji – bo Twoje konto jest rzekomo zagrożone
WAŻNE!!! Zachowaj zdrowy rozsądek i chroń swoje dane
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za naszego pracownika, poproś o jego dane, rozłącz się i skontaktuj się z nami telefonicznie bądź osobiście w Oddziale Banku:
Jawor, Wrocławska 2 tel. 76/870 28 34;
Męcinka 10 tel. 76/871 18 15;
Mściwojów 40a tel. 76/872 85 25;
Bolków, Rynek 1 tel. 75/741 33 22;
Strzegom, Rynek 38 tel. 74/855 03 17
Paszowice 260 tel. 76/870 17 82;