Uważaj na oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku

Szanowny Kliencie! 

Uważaj na oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku. Próby ataków mogą być różne, jednak cel ten sam: wyłudzenie Twoich pieniędzy

Jak to może wyglądać

Dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i mówi, że ktoś:

  • Próbował zalogować się na Twoje konto
  • Zlecił z twojego konta przelew
  • Chciał wziąć pożyczkę na Twoje dane
  • Prosi o pobranie wskazanej aplikacji

Jak rozpoznasz oszusta

  • Namawia Cię do zainstalowania aplikacji do obsługi Klienta, która w rzeczywistości umożliwia mu zdalne sterowanie Twoim urządzeniem
  • Prosi o twoje dane do logowania lub szczegóły karty
  • Prosi Cię o kod BLIK, wypłatę pieniędzy z bankomatu lub wykonanie przelewu
  • Informuje, że za chwilę skontaktuje się z Tobą inny pracownik banku i następuje kolejne połączenie

NASI PRACOWNICY NIGDY TEGO NIE ZROBIĄ

Kiedy do Ciebie dzwonimy, nigdy nie prosimy Cię o:

  • Instalowanie dodatkowego oprogramowania na telefonie, tablecie czy komputerze
  • Podanie PIN-u do aplikacji, haseł do logowania, kodu BLIK czy wszystkich danych z karty płatniczej (pełnego numeru karty, daty jej ważności oraz 3-cyfrowego kodu znajdującego się na odwrocie)
  • Zalogowanie się do konta za Ciebie lub wykonanie przelewów, wypłat z konta czy innych transakcji – bo Twoje konto jest rzekomo zagrożone

 

WAŻNE!!! Zachowaj zdrowy rozsądek i chroń swoje dane

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za naszego pracownika, poproś o jego dane, rozłącz się i skontaktuj się z nami telefonicznie bądź osobiście w Oddziale Banku:

Jawor, Wrocławska 2 tel. 76/870 28 34;

Męcinka 10 tel. 76/871 18 15;

Mściwojów 40a tel. 76/872 85 25;

Bolków, Rynek 1 tel. 75/741 33 22;

Strzegom, Rynek 38 tel. 74/855 03 17

Paszowice 260 tel. 76/870 17 82;