Wielkimi krokami zbliża się okres wakacyjny, a tym samym czas urlopu.
Przekazujemy wskazówki oraz informacje w jaki sposób możesz uniknąć problemów z płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.
Wybierając się w podróż, jeżeli masz taką możliwość powinieneś zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.
Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy Twoja transakcja zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu z Tobą, aby niepotrzebnie nie blokować Twojej karty, a tym samym nie uniemożliwiać dokonania kolejnych transakcji. Prosimy zatem, aby Twoje dane kontaktowe były na bieżąco aktualizowane.
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.
Rekomendujemy zatem, aby płatności poza granicami Polski w terminalach POS i bankomatach wykonywać przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.
Poinformuj Bank o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierasz się do kraju poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy). Informacja ta może uchronić Cię przed oznaczeniem wszystkich płatności jako potencjalnego oszustwa, a tym samym ich odrzuceniem.
Przypominamy, iż przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą masz możliwość uzyskania pomocy na Infolinii.