Skip to main content
  • Aktualności
  • Zasady bezpiecznego korzystania z konta internetowego i aplikacji mobilnej

Zasady bezpiecznego korzystania z konta internetowego i aplikacji mobilnej

02-06-2023

Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów!

Oszust może zastosować metody socjotechniczne  i sprawić, abyś działał bez zastanowienia!

ZAWSZE opowiada nieprawdziwe historie, np. o tym, że Twoje pieniądze są zagrożone w tym momencie i trzeba szybko działać lub będziesz mógł szybko i  łatwo pomnożyć swoje oszczędności:

  • Namawia Cię do zainstalowania aplikacji (np. AnyDesk, TeamViewer czy Quick Support) do obsługi Klienta, która w rzeczywistości umożliwia mu zdalne sterowanie Twoim urządzeniem
  • Prosi o twoje dane do logowania lub szczegóły karty
  • Prosi Cię o kod BLIK, wypłatę pieniędzy z bankomatu lub wykonanie przelewu
  • Informuje, że za chwilę skontaktuje się z Tobą inny pracownik banku i następuje kolejne połączenie
  • Prosi o zalogowanie do bankowości internetowej lub mobilnej

PAMIĘTAJ! Podając swoje dane tracisz PIENIĄDZE!

BĄDŹ OSTROŻNY NA CO DZIEŃ:

  • nie klikaj w linki przesyłane mailem, SMS-em lub za pomocą komunikatorów z nieznanych źródeł i od nieznanych osób
  • nie instaluj aplikacji/oprogramowania przesyłanych e-mailem i pochodzących z niewiarygodnych źródeł
  • nigdy nikomu nie podawaj danych do logowania do kont internetowych, mobilnych oraz danych swojej karty płatniczej
  • nie loguj się na konto internetowe lub do aplikacji mobilnej wtedy, kiedy ktoś obcy właśnie Cię do tego zachęca, nawet w celu sprawdzenia wpłynięcia środków
  • dokładnie zapoznaj się z transakcją którą autoryzujesz: zanim zaakceptujesz przelew, BLIK - sprawdź dane odbiorcy i kwotę transakcji
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy)
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę

      DODATKOWO: Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich: https://bs-jawor.pl/bezpieczenstwo

Cookies
Znajdziesz nas też tutaj